среда, 12 марта 2014 г.

Cărţi de peste Prut...cărţi pentru Ultima Redută!


"Un vocabular bogat înseamnă multe cărţi citite”
George Scarlat,secretar  Ambasada României  în Republica Moldova.
„Copilul de azi ce citeşte este adultul de mîne ce gîndeşte”
Inga Savin,director executiv Centrul Român de Politici Europene.
Au fost două mesaje puternice, aduse de către oaspeţii Bibliotecii Publice Izbişte din 12 martie 2014.
Mesajele au fost recepţionate de către utilizatorii bilbliotecii,viitorii absolvenţi ai Gimnaziului Izbişte,elevii clasei a  IX-a. Vizita secretarului Ambasadei  României în Republica Moldova,d-l George Scarlat şi directorului executiv al Centrului Român de Politici Europene,d-a Inga Savin, a fost făcută în cadrul campaniei „Cărţi de peste Prut”. Domnia lor au adus o donaţie impunătoare de carte(nici nu am dovedit să le număr,dar cred că sunt peste 500 exemplare).Pe lîngă cărţi, biblioteca s-a mai ales şi cu ceva tehnică modernă: un calculator de masă, un laptop, o cameră video digitală şi un centru audio multifuncţional( de la USB şi discuri pînă la discuri de vinil).George Scarlat a mai vorbit elevilor despre importanţa cărţii în viaţa omului,cartea de multe ori însemnînd cei 7 ani de acasă.Oaspeţii au fost întîmpinaţi cu pîine şi sare cum este obiceiul, de către viitorii absolvenţi, directorul bibliotecii şi desigur primarul localităţii d-l Plămădeală Ion, care a venit cu un mesaj de salut şi de mulţumire pentru toţi acei ce au participat la campania de colectare a cărţilor donate,tehnicii.”Biblioteca satului este vizitată de toţi reprezentanţii comunităţii,indiferent de vîrstă,gen,ocupaţie şi viziuni politice, iar investind în biblioteci contribui nemijlocit la dezvoltarea a comunităţii, deoarece cultura stă la baza oricărei evoluţii: fie spirituale fie materiale”a spus d-l primar. Copii s-au arătat bucuroşi de cărţi( de acum le-am şi împrumutat cîteva la domiciliu să le citească).S-au bucurat foarte mult şi de tehnica donată: în prezent ei sunt nevoiţi de multe ori să facă coadă la cele  5 calculatoare existente în bibliotecă, iar două staţii de lucru în plus – e un avantaj enorm în deservirea utilizatorilor sălii de internet  din incinta bibliotecii. Desigur şi membrii clubului aCTIv FOTO,care activează pe lîngă bibliotecă, au fost bucuroşi la vederea camerei video donate: acum pe lîngă fotoreportajele organizate împreună, va fi posibil şi montarea unor filmuleţe video despre localitate,bibliotecă,activităţi.
   Eu personal, nu că sunt bucuros de donaţiile aduse bibliotecii, dar pur şi simplu sunt încîntat de cele primite. Am dovedit să trec fugitiv cu vederea cărţile şi am rămas plăcut surprins de titlurile şi calitatea conţinutului: cu bugetul mic al bibliotecii trebuia cel puţin 3-4 ani ca să achiziţionăm toate aceste cărţi.( cărţile sunt  99% noi!) Cît despre tehnică nici nu mai zic nimic...am rămas pur şi simplu fără cuvinte la receptivitatea oamenilor buni la suflet.Să fi găsit o comoară în grădină că nu mă bucuram astfel!Sincer vă zic!Vreau personal să mulţumesc celor ce au contribuit la această donaţie(despre cine am aflat):Mihnea Vasilache,Mugurel Rădulescu,Cristian Pană,Matei Martin,Constantin Meceanu,Radu Mircea,Lucian Stuparu,Radu Botezatu,Radu-Alexandru Răuţă,Răzvan Bănică,Marius-Chivu,Camelia Dumitru,Anca Deleanu,Centrul”Spaţiul Public European”,Editura „Univers”,Centrul Iudaic de Editură şi Publicistică ş.a. Şi desigur celor care au iniţiat această campanie”Cărţi de peste Prut”:Centrului Român de Politici Europene în persoana D-lui Cristian Ghinea,Ludmila Gămurari,Oana Ganea,Inga Savin; şi Ambasadei României la în Republica Moldova în persoana d-lui ambasador Marius Lazurcă şi a d-lui secretar George Scarlat. Ne pare rău că nu a venit însăşi ambasadorul,dar timpul unui ambasador este întotdeauna supraîncărcat.
Am spus şi eu cîteva cuvinte de mulţumire oaspeţilor, dar m-am pierdut total din cauza emoţiilor...M-am pierdut din cauză că am văzut biblioteca atît de mică şi neîncăpătoare pentrui atîţea oaspeţi importanţi,copii...m-am pierdut din cauza aspectului ei cam sărăcuţ, interiorului sumbru care cu bugetul anual nu reuşeşti decît o simplă reparaţie cosmetică...m-am pierdut din cauză că nu toţi copiii prezenţi încăpeau la mese, nu aveau scaune ca să se aşeze...Aşa că sincer nu a fost un discurs pe potriva efortului donatorilor...Dar pierderea aceasta de fire nu a durat mult: m-am revigorat repede la gîndul cît mai am mult de muncă...m-am revigorat de la gîndul că-mi voi atinge scopul totuşi pînă la capăt: să transform biblioteca într-o carte de vizită a localităţii în care nu-mi va fi ruşine să invit şi preşedinţi de ţară...
Ion Stoica spunea:”...mai multă informaţie înseamnă mai multă cunoaştere, mai multă cunoaştere înseamnă mai multă participare, iar mai multă participare înseamnă mai multă putere şi capacitate prospectivă”

Să lucrăm în continuare deci...





























Комментариев нет:

Отправить комментарий