четверг, 15 января 2015 г.

Mihai Eminescu în rolul de ....povestitor?!


Cu toate că despre Mihai Eminescu nu putem spune că este poetul copiilor, totuşi despre creaţia şi rolul său în e bine să le vorbim copiilor chiar de la grădiniţă. Cu toate că Eminescu nu are multe poezii anume pentru vîrsta deceluşilor, totuşi armonia versurilor sale sunt înţelese oricărei vârste...oricât  „de fragede şi dulci”nu ar fi acea vârstă.
În colaborare cu educatoarea grupei mari”Lăstăraşii”, Rusu Anisia, am încercat azi, la aniversarea a 165 de ani de la naşterea lui Eminescu, să aducem creaţia poetului cît mai aproape de imaginaţia lor, să transmitem din dragostea lui faţă de natură, neam, limbă. Copiii s-au descurcat de minune cu creaţia poetului: au fost recitate aşa poezii ca „Ce te legeni...”;”O rămâi”; „Somnoroase păsărele”; „Seara pe deal”; „Pe lângă plopii fără soţ” şi desigur nu a lipsit un fragment din capodopera marelui poet –„Luceafărul”. Demnitatea naţională am simţito atunci cînd s-au întîlnit Baiazid şi Mircea cel Bătrân(o mică scenetă pe roluri dintr-un fragment din „Scrisoarea a III”) .Toţi băieţeii după această scenetă doresc să fie domnitori de ţară să apere verbal şi în luptă ţara de duşmani.
Eu în schimb am tras cu ochiul la tinerele talente şi pe viitor , la concursurile declamatorilor, am găsit deja o mică stea - Mirela Dănuţă(4ani), care a recitat"ce te legeni..."  

Am venit la copii cu o mică prezentare despre copilăria lui de la Ipoteşti, familia sa, opera. Dar cel mai important l-am adus pe Eminescu în faţa copiilor în rol de ...povestitor, doar el are scrise şi poveşti: „Făt Frumos din lacrimă”,”Frumoasa lumii”,Borta vântului”, „Călin nebunul”,  „Finul lui Dumnezeu”, „Vasile finul lui Dumnezeu”.


Eeeee... şi iată aici am fost mai aproape de copii. Au acsultat cu mare atenţie o poveste scrisă de Mihai Eminescu, însoţită de o prezentare Power Point cu personajele şi acţiunile lor, astfel  încât copiii să audă şi totodată să vadă despre cine este vorba, ce sepetrece....Sau amuzat pe seama eroilor şi isprăvilor lor. În final toţi declamatorii: Baiazid şi Mircea, autorul, păsărica somnoroasă,codrul, luceafărul...au primit diplome de participare. Şi în final, sub muzica compozitorilor şi interpreţilor Ion şi Doina Aldea-Teodorovici, cu mânuţele în sus fluturând din diplome, copiii au adus omagiu marelui poet – Luceafărul poeziei româneşti.






P.S. Am primit deja invitaţia din partea conducerii grădiniţei „Andrieş”,de aparticipa şi la omagierea lui Grigore Vieru. Desigur am acceptat...păi cum altfel?!



Комментариев нет:

Отправить комментарий