пятница, 13 февраля 2015 г.

"Dragostea pe care o port poeziei pentru copii este răzbunarea mea pe timpurile care mi-au furat copilăria. Ea este, într-un fel, dorinţa de a mă juca" Grigore Vieru


Poetul cu suflet de copil...
Acesta a fost genericul serbării a 80 de ani de la naştere a marelui poet naţional Grigore Vieru, organizată în colaborare cu Grădiniţa "Andrieş" s. Izbişte. Copiiicu toate că sunt mici au demonstrat că nu le este străină biografia poetului. La rîndul meu, am povestit preşcolarilor despre copilăria poetului, petrecută în satul natal - Pererîta, chiar cu cuvintele lui Grigore Vieru:

"Am avut o copilărie grea. intram în apele Prutului nu ca să mă scald, ci ca să culeg scoici - singura cărniţă a mea în anii foametei de după război. în copacii pădurii urcam nu pentru a mă legăna în vârful lor, ci ca să rup crengi pentru foc. aveam şi o săniuţă, dar ea mai mult lucra decât zbura la săniuş: căra lemne. Tare chinuită era şi mama: ziua lucra din greu la câmp, iar noaptea, până în zori, şedea la maşina de cusut. Se bucura însă că are ajutor. Eram singurul ei ajutor la treburi mai bărbăteşti. Ea mă iubea mult pentru hărnicia mea. Cred că aveam vreo 10 anişori când mi-a cusut primul costumaş de lână. Bucuria mea nu avea margini - eram în rând cu toţi copiii satului.
Dragostea pe care o port poeziei pentru copii este răzbunarea mea pe timpurile care mi-au furat copilăria. ea este, într-un fel, de a mă juca"

Poeziile sale au fost azi mai vii ca niciodată. Au prins viaţă toate gâzele, toate vietăţile despre care poetul lea scris în versuri copiilor. Şi desigur nu au lipsit nici poeziile despre mamă, despre  tată, frate, soră, carte... am organizat chiar şi un mic joc: Ghiceşte imaginea pentru poezia dată.
După ce am tot recitat poezii a venit rândul şi dansurilor...Am dansat celebrele melodii ale lui Eugen Doga pe versurile lui Grigore Vieru din filmul „Maria-Mirabela”
Azi am fost aşa cum ia plăcut să fie şi poetului Grigore Vieru... matur cu suflet de copi
 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий