четверг, 13 ноября 2014 г.

Bine aţi venit de acasă – acasă!


Aţi avut vreo dată un sentiment pe care nu-l puteţi explica cînd vizitaţi unele locuri, persoane, păşiţi pragul unei case în care sunteţi pentru prima dată? Emoţii pe care nu le puteam explica am avut cînd am văzut copii frumoşi ce ne aşteptau cu pîine şi sare ...emoţii  ce nu le puteam explica  am avut odată cu păşirea pragului Bibliotecii Comunale Şirna. Nu ştiu...francezii au un  termen psihologic-„deja vu”.
Şi nu înţelegeam ce se întîmplă, de ce mă simt aşa....doar totul e perfect-sunt într-o vizită la o bibliotecă frumoasă, sunt pentru prima dată aici...ce se petrece cu mine???Şi m-am tot frămîntat aşa pînă cînd gazda noastră, un om frumos la suflet şi la chip, o femeie cu o voce moale,dulce din poveste ...sau de povestitor mai bine zis...nu a rostit mesajul de salut:  
Bine aţi venit de acasă – acasă!
Şi atunci am înţeles totul...Am venit acasă! Am venit  acasă fără să plecăm de acasă...unde nu am fost şi ne-a lipsit întoarcerea...de unde nu am plecat şi ne-am întors!!!
Acesta a fost mesajul de salut a d-ei Iuliana-Camelia Pîrvu – director Biblioteca Comunală Şirna judeţul Prahova. Acesta a fost mesajul de la care cu toată stăpînirea de sine...mi s-a urcat un nod în gît... Un sentiment că am pierdut multe lipsind de acasă...Un sentiment de împăcare cu sine, că nu suntem noi vinoveţi de plecare şi că totul va fi bine cînd ne vom întoarce definitiv.
Odată cu pragul acestei biblioteci, am păşit într-o poveste: totul era ca din poveste- ochii fugeau la toate cele frumoase şi bine aranjate cum numai o mînă de gospodină le poate pune la aşa un loc – încît pînă şi spaţiul mic ţi se pare încăpător. Şi nu ştiam ce să fac...la un moment dat am avut tentaţia să mă aşez şi să mă joc cu jucăriile din ludoteca bibliotecii...parcă mă ademeneau...voiam să fiu şi eu copil măcar un pic. Şi parcă eram şi eu băştinaş din Şirna – toate acele exponate m-au făcut să citesc istoria şi cultura acestei localităţi...Iar atmosfera era şi mai fascinantă cînd istoria se îmbina perfect cu calculatoarele şi îndemnul brodat de mînă:Hai pe net!
Şi eu care credeam că prietenii poveştilor pot fi numai copiii ce le citesc...Cît m-am înşelat cînd am văzut cîţi prieteni are Biblioteca Comunală Şirna!Ohoho...Nici nu vă închipuiţi!Păi cu aşa prieteni nu ţie frică de nici un zmeu, de nici o încercare la care vei fi pus. Şi unde mai pui că toţi aceşti prieteni nu sunt din poveste...ei fac ca viaţa să fie o poveste:Biblioteca Naţională a României,Fundaţia Mereu Aproape,Primăria Comunei Şirna,Grădiniţa din localitate,Biblionet,Şcoala Gimnazială Tăriceni,Centrul de Prevenire Evaluare şi Consiliere Antidrog Prahova,Centrul Judeţean de Cultură Prahova,Grupul de chitară”Altceva”..şi încă mulţi alţii.
Dar în afară de poveste cîtă muncă s-a simţit...cîte proiecte au fost implimentate...În cadrul concursului „Energie de la soare, de Ora Pămîntului”( http://ora-pamantului.ro/wordpress/?p=1574) au fost câştigate panouri solare de la Fronius în valoare de 20 000 de euro; Biblionet – lumea în biblioteca mea; Ludoteca; campania „Cărţi deschise pentru suflete deschise”(confecţionarea apeste 2000 de mărţişoare cărţi pentru copiii bolnavi de cancer);proiectul”Dacă citeşti câştigi”(circa 2000 de cărţi de la Fumdaţia Mereu Aproape);proiectul „Parteneriat pentru antreprenoriat”etc
Iar activităţii şi mai multe –expoziţii de pictură,”Din lada noastră de zestre”(revitalizarea tradiţiilor locale); colaborări cu ansamblul artistic”Fântâna din Şirna”,lansarea revistei culturale”Fântâna din Şirna”şi multe altele...

Cu toate că nu am plecat de la Şirna.... totuşi sper să ne mai reîntoarcem...





















Комментариев нет:

Отправить комментарий