четверг, 10 апреля 2014 г.

Coadă la....bibliotecă!?

ABeCeluşii,DeCeluşii la bibliotecă!!!


Atenţie! Atenţie! Azi la bibliotecă un număr extraordinar: îi avem ca oaspeţi pe ABeCeluşii şi DeCeluşii din grupa medie „Îngeraşii”, grădiniţa „Andrieş”. V-aţi întrebat vreo dată de cîte ori un copil pe zi pune întrebarea: De ce?...De ce afară plouă? De ce răsare soarele? De ce noaptea este întuneric? De ce păsărele zboară? De ce.......?.......
Azi cu micii savanţi am abordat această întrebare. Şi deoarece şedinţa noastră a avut loc în incinta bibliotecii nu am ezitat să mă folosesc de înţelepciunea cărţilor....de lumea enciclopediilor. Cîte răspunsuri sunt acolo...măi,măi,măi...o mulţime. Cîte enciclopedii pline de enigme sunt în bibliotecă...o mulţime:”Enciclopedia curioşilor”; „Prima mea enciclopedie”, Enciclopedia copiilor”; „Ce?De ce?Pentru ce?”, „Cea mai mare carte de întrebări şi răspunsuri”; „Vreau să ştiu”...şi încă o mulţime. Am căutat în toate răspunsurile la întrebările noastre: De ce?
Desigur nu am scăpat ocazia să văd şi ce ştiu copiii...Şi mare mia fost mirarea cînd am văzut că copiii sunt nişte ABCluşi adevăraţi – cunosc toate literele alfabetului şi toate cifrele. Aşa da!
Spre final nu a lipsit multaşteptata poveste pe ecranul mare şi desigur notele lui Creangă pentru ingeniozitate....

Sunt obosit dar împlinit...Sunt epuizat dar fericit...Azi biblioteca a fost iarăşi plină de copii...biblioteca a fost plină de zîmbetul lor adevărat. Cred că cu aşa copii voi schimba un pic vorbele lui Creangă: ...Şi în sfîrşit ce mai atîta vorbă pentru o nimica toată?Ia am fost şi eu, în lumea asta un boţ cu ochi, o bucată de humă însufleţită din Izbişte, unde cine fregventează biblioteca este frumos pînă la douăzeci de ani, cuminte pînă la treizeci şi bogat pînă la patruzeci....Dar chear bogat sufleteşte ca anul acesta, ca anul trecut şi ca de cînd copiii vin la bibliotecă, niciodată nu am fost...

























Комментариев нет:

Отправить комментарий