понедельник, 7 апреля 2014 г.

Săptămîna cărţii şi a lecturii pentru copii...la Biblioteca Publică Izbişte.






Cartea e foarte minunată
Pe o zi două împrumutată,
Orice copil ca voi
O întoarce înapoi.
                        C.Dragomir

Poveste contemporană...

Ehehe....Şi dacă cei mai mari posibil să nu aibă timpul necesar sau să nu aibă cultivată la timp dragostea de carte...apoi cu cei mai mici e altă treabă. Răsuflecăm mînicile, întoarcem biblioteca cu picioarele în sus, mai „pregătim şi ceva note gustoase” marca bunicului din Humuleşti şi....aşteptăm oaspeţii! Iatăi ! Doi cîte doi, asemeni unor soldăţei, vine Oastea Cărţii – grupa pregătitoare Grădiniţa Andrieş s.Izbişte. Hehehe.....şi se anunţă o mare bătălie la bibliotecă...Ne vom bate cu toţi eroii răi din poveşti: cu lupul care a mîncat iezişorii caprei, cu mama vitregă a cenuşăresei, cu vrăjitorul rău care rîvnea tot timpul lampa fermecată a lui Alladin, să-l ajutăm pe motan să învingă căpcăunul transformat în şoarece şi multe alte creaturi de ale unor povestitori pentru copiii...Desigur vom face o tură şi cu trăsura din bostan a Cenuşăresei, că tare nii interesant cum e să mergi într-un bostan? Vom merge pe urmele lăsate de Hansel, în adîncul pădurii, şi înapoi să vedem cum de nu s-au rătăcit copiii singuri...ne vom întreba oare cît de rea poţi să fii să nu dai moşneagului măcar un ou, că lui sărmanului cucoşul nu prea îi face. Uhhhh...şi cîte zîne au venit la bibliotecă...şi toate bune,drăgălaşe...iată, iată vor face o mişcare şi vor scoate bagheta magică din mînecă. Dar cîţi Feţi Frumoşi are grupa pregătitoare...este şi Prîslea cel Voinic şi Făt Frumos din Lacrimă şi prinţul ce o caută după pantof pe Cenuşăreasă...
Minunăţie mare azi la Biblioteca Publică Izbişte! Nu am uitat nici să eliberăm eroii vestitori ai primăverii din ghicitori....ghiocelul,rîndunica,gîzele, luna mai, păsările călătoare etc. Şi dacă am tot vorbit despre poveşi şi ai lor povestitori nu putem să trecem cu vederea şi de poezii şi a lor poieţi pentru copii: Grigore Vieru cu a lui Albinuţă, Mihai Eminescu cu păsărelele lui somnoroase...
Iar la sfîrşit, fiindcă biblioteca este tărîmul mininăţiilor, am păşit imaginar în povestea lui Alladin....prin intermediul vrăjitoriei ce se cheamă proiector şi internet...Am strigat la vrăjitorul cel rău, ne-am speriat mai întîi de duhul lămpii, pe urmă am văzut că nu e chear aşa de rău...şi desigur am retrăit pentru prinţesă şi Alladin.
Şi ca orice prieteni ce am devenit la sfîrşit...ne-am înţeles cu picii că următoarea întîlnire o vom faceo....la iarbă verde...în ograda bibliotecii. Vom vorbi atunci despre natură, păsărele, animale...poate şi ceva ghicitori mai nostime aduc copiii.
 Şi acestea fiind spuse, deaoarce toţi copiii sunt nişte elevi dea lui Creangă, nu putem să nu gustăm şi ...notele lui....cîte un biscuit dulce ca să avem puteri să ajungem înapoi la grădiniţă.
Şi-am încălecat pe o şa şi v-am spus povestea aşa!

Şi dacă no fi fost, nu vă povesteam... că n-are rost!



















2 комментария:

  1. Alexandru, relatezi în stil artistic. O fi ceva viţă de scriitor prin neamul tău ?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Nu prea cred d-ă Maia Bălan...de fapt nu ştiu. Ştiu numai că mi-i cam greu în viaţă, căci am nişte concepţii,viziuni despre toate luate din cărţile citite, care nu au fost aşa de multe dar mi-au pătruns la inimă...Mulţumesc de lectura postărilor mele, de comentarii şi să nu uităm: Viaţa este prea frumoasă şi e păcat să nu trăim într-o poveste!

      Удалить