вторник, 8 апреля 2014 г.

” Lăsaţi copiii să vină la Mine, că a unora ca aceştia este Împărăţia cerurilor, (Matei 19,14)





La Biblioteca Publică Izbiște continuă zilele cărții pentru copii. Azi pe tărîmul literelor zglobii au fost cei mai mici din cei mai mici – picii din grupa mică Grădinița Andrieș.Cu ce ne-am mai ocupat azi? E foarte simplu: am fost iarăși în poveste…Cît de minunat este în lumea poveștilor…cît de minunat este în lumea copilăriei…Cît de important este să pășim din cănd ăn cănd pe aceste tărîmuri…Auziți voi? Cei care vă socotiți mari,cei ce sunteți tot timpul ocupați cu trebi ce le credeți importante! Cei ce nu au pășit pragul bibliotecii de mînă cu picii voștri…Nu …mai bine o să mă adresey copiilor: copii știți că la Biblioteca Publică Izbiște este aprobat un plan special de lucru cu copii care își aduc părinții la bibliotecă?Acest program se începe la 8-00, în fiecare Duminică și include așa activități ca: lectri împreună cu copiii, jocuri pentru întreaga familie(inclusiv electronice). Dragi copii: aducețivă părinții la bibliotecă…din partea bibliotecii vi se garantează timp perfect petrecut,dispoziție de zile mari….și un cadou la plecare: o sesiune foto cu întrega familie printre, făcută cu unul din cele mai performante aparate foto. Nu vă ratați copilăria, nu vă lăsați fără amintiri plăcute!
Gata cu publicitatea…să trecem la treabă! Azi ne-am jucat cu copiii. Deoarece sunt încă prea mici să citească, le-am împărțit căte o carte ilustrată cu povești, să o studieze. Apoi după cîteva minute fiecare din ei au recunoscut poveștile după imagini…e un joc minunat! Am rămas surprins că copiii nu numai că au recunoscut poveștile, dar le știau pe dinafară…Plăcut…educatorii sunt bravo!Se vede că se lucrează. După acest joc am mai jucat unul: cu ajutorul proiectorului și a calculatorului încercam să ghicim eroii din povești, a căror imagine o demonstram pe ecran. Gîndeam că măcar aici îi voi prinde pe pici….Nu a fost să fie…Toți eroii au fost recunoscuți…Am impresia că acești pici au acasă cite un motan…încălțat desigur,parcă Cenușăreasa e sora lor mai mare, Alba ca Zăpada lii mătușă, iar moșneagul din punguța cu doi bani nu este altcineva decît…bunelul lor! Am rămas uimit! Și desigur la insistențele publicului active am vizionat și o poveste…o poveste la alegerea micuților: Motanul încălțat. Au rămas toți vrăjiți de acțiunile poveștii proiectate pe un ecran imens, încă așa ceva nu au văzut…
Desigur nu alipsit la final și specificul casei gazdă: cite un cozonac marca Ion Creangă – biscuiți dulci ca și acești copii… La despărțire , ca să ne aducem mai bine minte unii de alții: eu de dînșii și ei de mine; și să ne placem reciproc…vorba lui Creangă: și ei mie și eu lor, am pășit imaginar în lumea copilăriei ascultînd și vizionînd videoclipul la piesa Maria Mirabela, muzica de Eugen Doga…
La final iam întrebat:
-Copii va plăcut la bibliotecă?
-Daaaaaaaaaaaaa!
-O să mai veniți?
- Daaaaaaaaaaaaaa!
- Cînd o să veniți?
- Mîneeeeeeeeeee!

Lăsați copiii să vină la bibliotecă, că a unora ca aceștia este împărăția cărților…






























Комментариев нет:

Отправить комментарий